מאת: מתעניין
י"ב תמוז  ה'תשע"ה  13:38 

שאלה לגבי המדינה האיסלאמית (ISIS)


ממבט ראשון נראה לכאורה שהעניין הזה קשור לפילוג בתוך האיסלאם עצמו (בין השיעים לסונים) והאיבה ארוכת השנים ביניהם. ולכן, אפשר לטעון לכאורה שהמרד בסוריה והאירועים שבאו לאחר מכן התרחשו בגלל המתיחות הזאת.

 

אולם, ברצוני לשאול האם יש לכך קשר למה שנעשה בארה"ק והמרידה הציונית נגד הקב"ה ?
כי מבחינה רוחנית ברור שאם יש צרות אז זה קורה בגלל מה שנעשה עם העם היהודי. באותו אופן, אם מנתחים את הסיבות לפרוץ מלחמת העולם הראשונה - הקשר בין מצבו הרוחני של עם ישראל למלחמה בין עמים שונים איננו ברור או מובן מאליו...

מאת: מתעניין
כ"ב תמוז  ה'תשע"ה  15:15 

עוד שתי קושיות בהמשך לשאלתי הקודמת...


א. רציתי לשאול האם ניתן להפיק לקחים ומוסר ממה שקורה היום בעולם ? מה הסכסוכים הזרים האלה באים ללמד אותנו בתור יהודים ? הרי לכאורה זה לא קשור אלינו... 

 

ב. כאשר אני חושב על האגודה ומשווה בין ההיסטוריה שלה לזאת של האיחוד האירופי צצים דברים די מבהילים - למשל, העניין של העברת האוטונומיה הדתית לידיי גוף מרכזי המנוהל בידיי דרג פקידים, גוף שראשיו מושחתים ומסרבים לקבל הוראות מגדולי ישראל ואינם חושבים על טובת הכלל. במצב כזה, כאשר המנגנון המרכזי יורד מן הפסים/מתקלקל הוא מפיל אחריו אוטומטית כל מי שקשור בו ואוי לאלה שהפקידו את עתידם בידיי גוף כזה, תחת לשמור על הריבונות הדתית של הקהילה בידיי הרבנים המקומיים. 

 

שזה מזכיר את המצב באירופה: האומות שם וויתרו על הריבונות שלהם לטובת גוף מרכזי שנקרא "האיחוד האירופי" אולם הגוף הזה הינו רקוב במידה נוראית ומקדם תועבות בשם כל מדינות אירופה וכופה את התועבות האלה על כל מי שחבר אצלם (או שרוצה להיות חבר אצלם בעתיד...) וגם מבחינה כלכלית הגוף הזה מפיל את כל אירופה כי הוא מושחת ומנוהל כידוע בעיקר לטובת גרמניה ולענ"ד גם לטובת המדינה הציונית..  

כ"ט תמוז  ה'תשע"ה  00:12 

לגבי שתי הקושיות...


ודאי שאפשר להפיק לקחים ומוסר ממה שקורה היום בעולם וכמו שאומרת הגמ' שהבאתי בתשובה לשאלתך הקודמת אומרת בהדיא "אמרתי תקחי מוסר" ובימים כתיקונם כשקול התורה וקולם של גדולי הדור היה נשמע ברמה באין מפריע היינו יכולים לשמוע בהדיא את דבריהם ולהחכים מהם אלא (וכאן אנחנו מגיעים גם לטיפול בקושייתך השניה) שבריוני זמננו (הפוליטיקאים החרדים למיניהם ולמפלגותיהם השונות) שומרים יחד עם חבריהם ונציגיהם בקרב המשב"קים,הנכדים והנינים, החתנים והמקורבים ו"אנשי החצר" ו"דוברי ביתו" ושאר תוארים שדברי גדולי ישראל ישמעו רק בנושאים (שאינני חלילה בא להמעיט בחשיבותם ונחיצותם כהוא זה) כמו קופת העיר, חיזוק קרן השביעית, חיזוק מערך ההסעות של החינוך העצמאי ועל כולנה חיזוק השעבוד למפלגותיהם. אבל בכל שאר הנושאים רשות הדיבור ניתנת רק ללבלריהם המצטטים ביראת כבוד את הערות ה"גורמים הבטחוניים" ואת הסברי המדינאים והמומחים האקדמאיים למיניהם (על כל דעותיהם הכפרניות) למאורעות הזמן והכל בצירוף שלל תמונות צבעוניות, והדברים מגיעים לבסוף עד כדי כך שכשרוצים לדבר עם תלמידי ישיבות על מלחמת 'צוק איתן' בקעמפ של בין הזמנים מזמינים את משה גפני ומאיר פרוש שיעשו זאת... (ואח"כ מתפלאים איך שב"בניקים ועמי ארצות מצליחים לפתות בחור ישיבה להתגייס לצבא הליסטים שלהם). ולכן, מצבה של הפוליטיקה החרדית מבהיל ומדאיג מספיק גם ללא השוואתה לאיחוד האירופאי והצד השוה שבהן שבסופו של דבר לא מביאים לאיחוד כי אם לפילוג ולהרס ותחת אשר יסדום גדולי ישראל ללחום בציונות ובכל מגמותיה משתפים פעולה עם הציונים נגד הציבור החרדי ופוגעים הן בחינוך החרדי והן בבחורי הישיבות ומטילים אימתם על הציבור ועל רבותיו (עיין בקונטרס משפיל גאים שהעלינו כאן לאתר הממחיש כיצד בנו של מאיר פרוש נבחר לראשות עיר שרוב רובה ציבור חרדי בעבירות חמורות של הונאה וגניבת דעת והמרדת ציבור נגד רבותיו במרמה ובזיוף דברי גדולי ישראל ה' ירחם ויצילנו מהם ומחבריהם ויהי רצון שכמו שמפלגם הקב"ה בינם לבין עצמם כך יפלג הציבור מהם וילך לאורם של גדולי ישראל ללא כחל וסרק ודעת התורה תשמע בגאון עדאשר נזכה לגאולה השלמה ויקויים בנו "ומלאה הארץ דעה את ה'".

בברכה, יואל.

כ"ט תמוז  ה'תשע"ה  22:49 

גמרא מפורשת היא:


 במסכת יבמות (סג.): "א"ר אלעזר בר אבינא אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל שנאמר הכרתי גוים נשמו פנותם החרבתי חוצותם וכתיב אמרתי אך תיראי אותי תקחי מוסר".

 

ולגבי דעע"ש וכיו"ב גם בעיני בשר ודם כל מי שיבדוק את ההיסטוריה של מאה השנים האחרונות יראה כי הפיכתם של הערבים בארה"ק והסביבה לטרוריסטים ואח"כ התפתחותו של טרור זה והתרחבותו לרחבי העולם המוסלמי כולו (יחד עם תאים נוספים גם באירופה ובארה"ב) הם תולדה של הסכסוך הציוני ערבי (שהציונים פתחו בו כשבמלאת שנה להצהרת בלפור חגגו ושמחו בחוצות וגרמו להקמת התנועה הלאומית הערבית ושלמדו את הערבים דרך ארגוני הטרור שלהם אצ"ל, לח"י, הגנה וכד' כי הדרך להקמת מדינה היא ע"י טרור ולא ע"י טענה מוסרית כלשהי.

 

לפני כן ערביי ארה"ק היו פלחים פשוטים שרוצים לעבוד בכל עבודה מזדמנת ולחזור הביתה אחרי יום עבודה למשפחתם. במקרה הגרוע ביותר היו כנופיות של גנבים שהיו גונבים בקר או צאן מיהודים

(היום צמרת ההנהגה הציונית כולל ראשי ממשלה, מפקדים בכירים בצבא ובמשטרה, יושבים בבתי כלא על עבירות חמורות בהרבה מזה וכמעט מידי יום נחשפת עוד פרשה חמורה שכזו). וגדולי ישראל הזהירו מפני תוצאות הרסניות אלה ואמרו חד משמעית כי הטרור הציוני יגרור אחריו טרור ערבי כך שגם בלי הסיבות הרוחניות ניתן לראות כיצד בידים הפכו הציונים בהתנהגותם הברברית את העולם כולו בכלל ואת כל האיזור הסמוך לארה"ק בפרט למרכז לשפיכות דמים ורק לפני שנה גרמו במלחמתם המטופשת בדרום שלא הביאה לשום הישג (זולת קצת מחסור בבטון ובברזל בעזה שמושלם בכספי אזרחי מדינת ישראל בקצב מהיר ובנחישות) למותם של עשרות יהודיםולנכותם של מאות יהודים נוספים (ושוב, כשהבסיס של מדינת ישראל הוא כפירה בבורא עולם ובתוה"ק אין שום עדיפות מוסרית לחייל צה"ל על מחבל דעע"ש ושניהם אוחזים בנשק ומשתמשים בו ללא כל הצדקה מוסרית לכך וכמבואר בדת הציונות חלק א' ובקונטרס 'ימינם ימין שקר' שהוצאנו לאור לאחרונה (נמצא במדור מסמכים באתר)) ובמקום לעשות חשבון נפש על גרימת מותם של חיילים ואזרחים ללא כל הצדקה לכך הם חוגגים את יום ז'בוטינסקי ומתגאים בכך שהיה הראשון שהקים גדודים צבאיים והניח את היסוד לשפיכת דמם של עשרות אלפי יהודים חיילים ואזרחים על מזבח העבודה זרה הציונית כדי שמדינת ישראל תוכל להמשיך במרידתה בקב"ה ובתורתו, בהסתת והדחת ילדי ישראל לשמד, ובחילול נוראי של אדמת ארה"ק המסכנים מאד את נוכחותנו כאן וכמו שכתב רבנו ה'אור החיים' הקדוש בריש פרשת ראה (פרק יא' פס' כו') על הפסוק ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה וז"ל: עוד יתבאר כל הכתוב, על זה הדרך, לפי שאמר להם בסמוך נחלת הארץ כל המקום אשר תדרוך כף רגלכם בו לכם יהיה (לעיל פסוק כד), לזה אמר להם ראה אנכי נותן וגו', פירוש נתינה זו שה' נותן לכם היום, דקדק לומר היום, כי ברכה זו שאמר להם כל המקום וגו' לא נאמרה להם עד היום הזה: ואומרו ברכה וקללה - פירוש יש בנתינה זו ברכה ויש בה קללה, וחזר ופירש את הברכה אשר תשמעון, פירוש אם תשמעון תהיה נתינה זו לכם לברכה, ואם לא תשמעון אין זו לכם כי אם קללה, שבאמצעותה יתקנאו בכם האומות ויאבדו אתכם ממנה בנקמה גדולה, גם תהיה להם ההנאה ממנה לרעה להם לעולם הנצחי, כדרך אומרו (לעיל ז י) ומשלם לשונאיו אל פניו להאבידו". בברכה, יואל. .

 

 

בברכה, יואל.
מאת: מתעניין
י"ז אב  ה'תשע"ה  15:27 

הציונים גרועים הרבה, הרבה יותר מדעע"ש..


אצל דעע"ש יש הכרה מפורשת באלוקים. ואדרבא, כמעט כל אומה בעולם מכירה באופן מפורש באלוקים. ככה למשל, אמריקה מה כתוב על הדולר שלהם ? כתוב שם: "באלוקים מבטחנו".
איך נקרא ההמנון הניו זילנדי? קוראים לו: "אלוקים הגן על ניו-זילנד".

 

ורק אצל בני הבליעל הליסטים האלה שרים בהמנון: "התקווה בת שנות אלפיים להיות עם חופשי בארצנו ארץ ציון וירושלים..". כלומר, שהתקווה שלנו מאז חורבן בית המקדש הייתה לשוב לארה"ק כדי להיות עם חופשי, דהיינו חילונים... (והחרדים בכנסת עומדים ושרים עם יתר בני הבליעל את ההמנון הזה, כאשר אפילו הערבים מיד יוצאים החוצה).

 

 

 

מאת: מתעניין
י"ח אב  ה'תשע"ה  12:30 

שאלה לגבי תשלום מס


האם ישנה חובה מוסרית לשלם מס למדינה שראשיה ליסטים ואין להם דין מלכות כלל ? האם יש חובה מוסרית לשלם מיסים, ארנוניות וכד' למדינה העוקרת את היהדות ?

 

אני זוכר ששמעתי מהרבה חרדים את הטיעון הבא כהגנה מפני האשמות שהוטחו בהם בכלי התקשורת ובציבור החילוני לגבי עניין הנשיאה בנטל: "אנו אזרחים שומרי חוק ומשלמים מיסים כמו כולם ולעיתים אף יותר מכולם". איזה מן טיעון הוא זה ? הרי מי שאומר ככה נותן ישר לגיטימציה למדינה ומעיד שהמדינה בעצם יש לה דין מלכות..

כ"ג אלול  ה'תשע"ה  12:05 

בשו"ת פאת שדך חלק ג' (יורה דעה)



בסי' נח' השיב לשאלה הבאה: במיסי עיריה בא"י, בזמן הזה נותנים כמה אחוזים הנחה לאדם שפורע מיד את הכל, אם יש לחוש משום ריבית.

 

וכתב בסוף תשובתו: העולה לדינא: המס שמשלמים להם אין זו הלוואה דשייך בה ריבית, וגם על הרוב מותר להשתמט ממנו לגמרי, ואינו אלא חמס של ליסטים. (עיין כאן תשובתו במלואה).

 

וכן כדאי לעיין בזה בשו"ת תשובות והנהגות (להגר"מ שטרנבוך שליט"א) חלק ו' סי' רצא' (שם דן לגבי דינא דמלכותא דינא) מה שכתב שם בסוף דבריו ומזה תבין למה איננו מרחיבים בזה בעוד מקורות כאן באתר.

 

בברכה, יואל.